Hallo Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelmer Bron - WaarBenJij.nu Hallo Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelmer Bron - WaarBenJij.nu

Hallo Auckland!

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

17 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo, na 33 uur, 2 overstaps en 6 vliegtuigmaaltijden zijn we gister goed aangekomen in Auckland! De reis verliep soepel met af en toe flink wat turbulentie, maar dat hobbelde eigenlijk wel lekker! De eerste twee vluchten werden we door de Airbus A380 (en Emirates) verwend met goede service, lekker eten en een groot scherm met films, series, spelletjes, etc. Dus toen we in het vliegtuig van Jetstar stapten viel het enigszins tegen toen bleek dat we 10 uur recht voor ons uit moesten staren naar een schermloze stoel, gelukkig waren de iPad en mp3-speler nog helemaal vol omdat we die niet nodig hadden in de andere vliegtuigen. Tijdens de eerste twee vluchten snapte ik niet waarom iedereen zo negatief is over vliegtuigeten, want bij Emirates smaakte het me prima! Maar tijdens de laatste werd me dat overduidelijk! Het ontbijt bestond uit gele diarree die voor roerei moest doorgaan en groente die tot snot was doorgekookt.

Nog geen half uur nadat we waren geland, hadden we onze bagage en konden we langs de douane. En vanwege programma's als border security waren we blij als dat achter de rug was. Gelukkig bleek dat alles mee te vallen, hoewel ze wel flink streng zijn. Hilja had een heel klein beetje zand onder haar schoenen, maar dat was voor de douaniers voldoende om zich eens goed achter de oren te krabben en erover na de denken of die schoenen het land wel in mochten. Maar op dat, en drie keer de vraag of we écht fruit bij ons hadden na, mochten we door. Alles moest nog even door de x-ray en voordat we het wisten stonden we buiten, waar Julian ons al zat op te wachten!

Gister zijn we direct actief geweest, dat schijnt goed te zijn tegen een jetlag. Julian nam ons mee naar Mount Eden en One Tree Hill, daar keken we onze ogen uit! Het is hier echt prachtig! Met een lekkere cappuccino hebben we daar een tijdje van het uitzicht genoten. Op de terugweg zijn we van de normale paden afgegaan en via kleine looproutes door het landschap teruggelopen naar de auto. Dat betekende dat we letterlijk tussen de schapen en koeien liepen, iets wat achteraf (op bordjes) werd afgeraden omdat de koeien kalfjes hadden en daardoor wel eens wat agressief konden zijn.

Het is hier "maar" 17 graden, maar de zon is hier zo ongelofelijk warm dat we nu in een t-shirt wegbranden! Er zit hier namelijk een gat in de ozonlaag. Op zich is het heerlijk, maar het is lastig om je erop te kleden en er wordt geadviseerd om je goed in te smeren. Het waait hier flink en als de zon weg is, dan is het ook snel echt fris.

Na wat sightseeing kwamen 's middags vrienden van Julian en Mieke, 's avonds zijn we met z'n allen gaan eten op de nightmarket; een grote 'markt' met allemaal verschillende eetkraampjes. Omdat onze magen nog even moesten bijkomen van het vliegtuigeten en de lange reis, hebben we daar maar even rustig aan gedaan.

Na zo'n lange reis en maar 3 uur slaap in twee dagen, was een nachtje lekker (en lang) slapen meer dan welkom, dus zijn we lekker vroeg naar bed gegaan! Vandaag gaan we op ons gemak plannen uitstippelen voor de komende dagen! We'll keep you posted :)

• 19 Oktober 2013 - 08:28

Roel Bron:

Leuk om te lezen Jelmer !!

• 19 Oktober 2013 - 08:32

Mama:

We volgen je op deze manier "op de voet", heel leuk;)
    Kus, mama

• 20 Oktober 2013 - 16:50

Freek En Riet Bosch:

Dag Jelmer en Hilja.
    We gaan,jullie volgen veel plezier.
    Lekker genieten.
    Freek en Riet.

• 21 Oktober 2013 - 13:31

Bea:

Leuk om je aankomstverhaal te lezen Jelmer!
    Fijn dat jullie opgevangen zijn door Julian, altijd leuk een bekende zo ver van huis :)
    Jullie avontuur is begonnen!!!!
    Groetjes, Bea

• 22 Oktober 2013 - 09:05

Mart En Ineke:

Lieve Jelmer we volgen jullie! Heel fijne reis samen met Hilja en de prachtige natuur!